Arbete och utbildning

24.08.2020

Jag studerar och letar arbete kontinuerligt eftersom jag vill byta inriktning och helt plötsligt slog det mig att jag har missförstått vad elevassistent innebär. Jag trodde att man hjälpte läraren på lektionerna, men man blir en assistent till en elev med särskilda behov. Vilket är fantastiskt att kunna hjälpa en människa på det sättet, nackdelen är dock att det är oftast en termin, max två som man får en anställning och det är deltidstjänster.

Jag vill självklart studera för att kunna få en tillsvidareanställning på heltid.

Min plan är också att ha en utbildning som ger mig arbete för att kunna arbeta några år och sedan fortsätta utbilda mig vidare.


Vad gör du?

Jag funderade på att utbilda mig till jurist, sedan kom jag på att det är väldigt stort ansvar. Men har jag rätt avsikt så måste man våga i livet tänker jag.

Sen slog det mig att ja just det, jag är ju kvinna. Sen kom jag dessutom på hijaben. Nej jag kan inte leka med andras framtid. Stackars mina klienter som skulle få mig som jurist och rätten kanske nekar dem pga deras representant. Det är inte rättvist, där får jag kanske tänka om igen.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång