Gåvor

25.10.2020

Alla har vi fått olika gåvor i livet och då syftar jag inte på dem materiella gåvorna. Alla är vi bra på det sättet som vi är och för att vi är dem vi är. Vi skapades olika och unika. Vi kan alla bidra på olika sätt. Om vi bara förstod detta och lärde oss att se varandras bra sidor, deras styrkor, försökte lära oss av varandra, samarbeta med varandra. 

När vi syr kläder behöver vi ha en tråd som följer och formar sig, som är smal och lång, vi behöver även ha ett mjukt tyg och vi behöver ha en vass, stabil och hård nål. Om vi tar bort en av sakerna, kan vi sy kläder då?

Det är en utmaning, men vi måste försöka att släppa hatet mot varandra. Vara förlåtande mot varandra och acceptera att jag förstår inte varför du gör detta mot mig, men du kanske har dina skäl eller kanske inte förstår att jag reagerar som jag gör.

Vi önskar att Gud skall vara förlåtande mot oss, men vi kan inte förlåta våran medmänniska oavsett om det är en Kafir eller inte. Som min pappas sambo sa när jag var yngre: - "jag är inte arg på dig, bara på det du har gjort".

Bara Gud vet vad alla har gått igenom i livet och varför vi är som vi är. Varför vi agerar som vi gör i olika situationer och vilka problem vi brottas med och om vi försöker att utvecklas eller inte och vem som ångrar vad i livet.

Det är upp till Gud att döma och avgöra vem som blir förlåten eller inte, vem som går på vilken väg. Gud ser det vi inte ser, vi kan inte döma varandra. Vi kan inte ställa oss på Guds plats. Vi är bara människor och måste göra vårat bästa och vi kommer göra hundra fel ändå, eftersom vi är människor och inte mer.

Har du funderat på vilken din gåva är i livet, vad är din styrka, vad är det som är så bra med just dig?

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång