Här börjar min blogg!

18.05.2020

Vi bor ju i ett land med 10,23 miljoner invånare och i vårat land finns det mellan 160 400 - 810 000 muslimer och det finns en liten by i detta land och i denna by bor det cirka 4 000 personer varav en av dem personerna är jag.



Jag är en kvinna som är född och uppvuxen här i Sverige med föräldrar, mor och farföräldrar som också är födda och uppvuxna här i Sverige.

Alla är välkomna att läsa och jag har som grundregel om jag inte mår bra en dag så kommer jag inte att skriva. Vi ska försöka att sprida glädje och vara positiva mot varandra.

Jag fick först idén om att starta en podcast med min man för att prata om islam som de vanliga människor vi är och jag som kvinna dessutom då samhället inte riktigt vill släppa fram den muslimska kvinnan och jag är en av de muslimska kvinnorna som tror att jag vågar lyfta våran röst och tar steget att göra det, för mina medsystrar. Tyvärr ville inte min man delta i podcast och det måste jag respektera. Då började jag fundera om jag skulle starta en podcast själv, så jag började att lyssna på podcaster där folk är ensamma att tala för att höra hur en sådan är uppbyggd och om det är intressant att lyssna på någon som talar utan att diskutera med någon annan. Då börjar det att "spöka" i huvudet på mig. Vem är jag? Vad kan jag? Det finns redan andra podcaster och de har kunskap, väldigt duktiga och begåvade personer. Så igen, vem är jag? Jag har ju ingen kunskap alls, så jag bestämde att lägga ner denna plan. Någon dag senare lyssnade jag på en kurs (vänd dig till Allah) där kursledaren sa just dem där tankarna som jag hade tänkt, men att man ska våga ändå eftersom vi alla har olika styrkor. Jag tror att min styrka är att jag är en tänkande människa som försöker att utvecklas hela tiden. Vi måste alla söka ny kunskap. Hela livet är en skola och vi måste fortsätta att utvecklas. Så jag bestämde mig att börja med denna blogg och syftet är att dela med mig av mina tankar och det som jag har lärt mig som den vanliga tänkande Svensson jag är.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång