Skolbarn

01.09.2020

Om vi tänker på ungdomarna som går till skolan varje dag.

Vi tänker också att jag är en utav ungdomarna.

Det finns en annan unge i skolan som jag inte tycker faller mig i smaken så veranda dag väljer jag att uttrycka mina åsikter, vi har ju trots allt yttrandefrihet i Sverige. Jag säger till den här ungen att han är ful, äcklig, tjock och luktar illa. Varje dag gör jag detta om och om igen.

Han går runt med tålamod och "vänder andra kinden till".

En dag får han ett raseriutbrott inne på skolbiblioteket och river ner alla böcker och börjar kasta saker på mig.

Jag väljer, som sagt vi har yttrandefrihet i Sverige, att fortsätta och säga till andra "titta vad dum i huvudet han är, titta hur han beter sig, typiskt fula ungar att bete sig så där.


Detta var ett exempel, vi kan ju fundera lite om vi tycker att detta beteende är okej eller inte...





Strax innan magrib (skymning) när solen går ner och lyser på en del utav trädtopparna.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång